sobota 5. října 2013

Pleteme baret z příze Tosca Light





Podzim už je tu v plné síle, vítr začal foukat a čas čepic, baretů a huček se valem blíží.  Připravily jsme pro vás návod na tento lehký podzimně zimní baret z příze Tosca Light. 

Potřebujeme 1 klubíčko příze Tosca Light, kruhové jehlice velikosti 4 a 4,5, jehlu na zašití.

1. na kruhovou jehlici vel. 4 nahodíme 84 ok
2. nahozená oka spojíme do kruhu (pokud máme kruhovou jehlici delší, musíme si kousek vždy vytáhnout mimo pleteninu), dáváme pozor na to, aby se nám nahozená oka neprotočila nebo nepřekroutila.
3. pleteme kraj patentem - 1 oko hl., 1 oko obr. do výšky 12 řad.
4. v poslední  řadě přepleteme úplet na jehlice č. 4,5
5. další řadu pleteme již celou hladce, zároveň přidáváme tak, že každé oko rozpleteme za zadní nit (na konci 168 ok)
6. pleteme hladce do výšky 35 řad
7. pleteninu si nyní rozdělíme na 6 částí ( 28 ok), označíme značkovači.
8. dále pleteme hladce, před každým značkovačem 2 oka spleteme tak, že oka sejmeme na pravou jehlici a pak spleteme (ssk), sejmeme značkovač,  dvě oka za značkovače spleteme zleva (k2tog).
Takto pokračujeme až do doby, kdy nám na jehlicích zůstane cca 6 ok.
9. ustřihneme dostatek vlny, navlečeme na jehlu, protáhneme zbývající oka, pečlivě zapošijeme a s radostí nosíme♥.



Ze stogramového klubka zbylo přesně 60g  a to nám vystačí  na krásné podzimní návleky. 
A o nich zase přístě:-)

16 komentářů:

  1. Skvělé!!! Díky za postup, právě tady muchlám klubko Jawoll Magic Socks & Lace Luxe, které jsem si u vás zakoupila na malý nákrčník, tak možná ještě vyjde na baret... to by bylo skvělé! Budete mít ještě tuto přízi někdy skladem? Bylo to poslední klubíčko...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano,
      jsme rády, že se příze líbí, ale Socks&Lace Luxe nepatří k přízím, které budeme objednávat na sklad, můžeme je objednat s podmínkou dopředu domluveného vyššího odběru klubek (nejméně 4). Díky za pochopení! V.S.

      Vymazat
    2. Katko, díky za zprávu na mém blogu. Pokud by to šlo a nebyla bych sama na objednání klubek, tak by mi stačily 2 klubka, ale pokud by to nešlo, tak asi napíšu Ježíškovi a vzala bych si ty 4, jestli je to minimální množství, které musíte objednat... Děkuji :-) Hezký den!

      Vymazat
    3. Děkujeme za rychlou reakci, ještě pořád je to v jednání. Ještě chci doplnit důl.informaci, cena by se pohybovala mezi 280 a 290Kč, to klubko, které jste koupila, bylo v akci. Děkuji za pochopení. Dáme vědět, jak se to vyvíjí.:-) V.S.

      Vymazat
    4. S cenou souhlasím. A zjistila jsem, že zájemkyně o ty další 2 klubka je moje kamarádka Lenka, viděla u mě doma a moc se jí líbilo :-) Takže my bychom pak udělaly asi společnou objednávku... Děkuji.

      Vymazat
    5. Tak to je docela zápich, s tou kamarádkou Lenkou. Mohly byste se spolu domluvit a dát co nejdřív vědět?Nejlépe ještě dnes? Máme totiž zrovna v jednání objednávku, takže bychom to ještě mohly připojit k ní. Další bude až v prosinci. Díky Katka

      Vymazat
    6. Do konce týdne je možné počkat, objednávka se prodlužuje:-) díky! Katka

      Vymazat
    7. Bezva, napsala jsem Vám na FB, mě napadlo až teď, že tady nemusím zahlcovat :-)

      Vymazat
  2. Děkuji za sdílení návodu! A mimochodem... pěkný blog. Budu se těšit na další novinky :)
    Jolana

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Katko,

    chtel bych se zeptat cim fotite ty fotky?? Jsou naprosto paradni! At se vam dari!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo díky, fotíme takovým super kanonem Canonem - víc ti ale řekne Pavel, já bych dodala, že je černý:-))))) ale díky!

      Vymazat
  4. Pletu baret pro maminku, již finišuji. Ráda bych se podělila o zkušenost.
    Patent - okraj baretky jsem pletla *4hl., 2 obr.*, jako Katka v jiném návodu na baret. Jenže ne do výše 5 cm, ale do výše 10 cm. Pleteninu jsem podélně přeložila na polovinu, t.j. na 5 cm.
    Očka jsem pak nerozplétala, nýbrž každé druhé jsem nabrala ze spodního okraje pleteniny, jakoby z rubu. Okra j- patent baretu se tedy stal dvouvrstvým.
    Výhodou tohoto patentu je větší pevnost (není potřeba přeplést očka na větší jehlice, nenatahuje se víc, než je potřeba) a úhlednější okraj (zakončování nití je mnohem jednodušší, zakončuje se vlastně uvnitř čepice).
    V čepicích nejsem žádný přeborník. Tento postup mne napadl včera, po několikanásobném párání. Třeba vám přijde vhod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dkujeme za super nápad! určitě konkrétně u Toscy Light to zaručí, že bude baret teplejší na uši:-)

      Vymazat
    2. Budu ráda, když to někomu pomůže.
      Tosca mne také láká. Tenhle baret, co pletu je z příze od Langa, z Nobile. Již se asi nevyrábí. Koupila mi ji kamarádka ve výprodeji v zahraničí, poslední 3 klbíčka. Je to velejemný materiál: 75% merino extrafine, 16% hedvábí, 9% kidmohair. Lang se mi líbí čím dál víc.

      Vymazat
  5. Tohle je jeden z nejhezčích baretů, které jsem kdy viděla - asi právě pro svou jednoduchost. Návod si "schovám" a rozhodně použiju, až se někdy do baretu dám. Prostě: v jednoduchosti je síla!!!

    OdpovědětVymazat