středa 13. listopadu 2013

Pletací pokus aneb jedno klubko stačí?


Kladly jsme si otázku, zda lze z jednoho klubka příze Mille Colori uplést čepici.




 Jak vidíte na fotkách, lze:-).
Spolehlivě lze uplést z jednoho klubíčka dívčí čepici. Větší dámská varianta je však pouze pro dámy drobných proporcí... čepici, která by zakrývala spolehlivě i uši bychom raději pletly z víc jak jednoho klubka. 

Návod:
0. potřebujeme 1 klubko příze Mille Colori a jehlice č. 5
1. nahodíme 72 ok.
2. pleteme patent - 1 hladce, 1 obrace -  10 řad
3. pleteme hladce - 26 řad - dívčí varianta; 36 řad  - dámská varianta
4. pleteninu rozdělíme na 6 dílů, označíme značkovači, dále pleteme hladce, u každého značkovače spleteme dvě oka, až nám na jehlicích zůstane cca 6 ok. Přízi odstřihneme s dostatečnou rezevou, provlečeme a zapošijeme. Pro pohodlnější pletení můžeme ke konci přendat pletení na ponožkové jehlice vel. 5.
5. v obou případech zbylo na uháčkování jednoduché kytičky.
 
Děkujeme našim spřízněným modelkám:-)

7 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Vyřídíme:-) myslím, že je z Camaie:-)

      Vymazat
  2. Musela jsem znova juknout na kabát, jak píše Eva :) Páč mne zaujaly ty čepičky, opravdu nádherné!
    J.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty čepice jsou krásné, pletla jsem v dětství (šálu a jen hl. a obrace) - jen jsem zjistila po shlídnutí vašich videí, že mě to babička naučila jinak. Ráda bych se opět naučila a toto mi nepřipadá tak těžké:-)) to se plete na kruhové jehlici? moooc děkuji Veronika

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, prosím čepička se na konci sešívá, nebo je pletena přímo do kulata? Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čepice je pletena na kruhové jehlice:-)

      Vymazat