středa 13. listopadu 2013

Pletací pokus aneb jedno klubko stačí?


Kladly jsme si otázku, zda lze z jednoho klubka příze Mille Colori uplést čepici.




 Jak vidíte na fotkách, lze:-).
Spolehlivě lze uplést z jednoho klubíčka dívčí čepici. Větší dámská varianta je však pouze pro dámy drobných proporcí... čepici, která by zakrývala spolehlivě i uši bychom raději pletly z víc jak jednoho klubka. 

Návod:
0. potřebujeme 1 klubko příze Mille Colori a jehlice č. 5
1. nahodíme 72 ok.
2. pleteme patent - 1 hladce, 1 obrace -  10 řad
3. pleteme hladce - 26 řad - dívčí varianta; 36 řad  - dámská varianta
4. pleteninu rozdělíme na 6 dílů, označíme značkovači, dále pleteme hladce, u každého značkovače spleteme dvě oka, až nám na jehlicích zůstane cca 6 ok. Přízi odstřihneme s dostatečnou rezevou, provlečeme a zapošijeme. Pro pohodlnější pletení můžeme ke konci přendat pletení na ponožkové jehlice vel. 5.
5. v obou případech zbylo na uháčkování jednoduché kytičky.
 
Děkujeme našim spřízněným modelkám:-)

8 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Vyřídíme:-) myslím, že je z Camaie:-)

      Vymazat
    2. to je nakoľko rokov robená čiapka, lebo robím podľa popisu na 5 rokov a sa mi vidí, že je veľká

      Vymazat
  2. Musela jsem znova juknout na kabát, jak píše Eva :) Páč mne zaujaly ty čepičky, opravdu nádherné!
    J.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty čepice jsou krásné, pletla jsem v dětství (šálu a jen hl. a obrace) - jen jsem zjistila po shlídnutí vašich videí, že mě to babička naučila jinak. Ráda bych se opět naučila a toto mi nepřipadá tak těžké:-)) to se plete na kruhové jehlici? moooc děkuji Veronika

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, prosím čepička se na konci sešívá, nebo je pletena přímo do kulata? Mirka

    OdpovědětVymazat