úterý 6. října 2015

Zig Zag!


Tentokrát Vám s radostí přinášíme návod na krásnou šálu Zig Zag od autorky Christy Kamm!
Návod byl vytvořen přímo pro příze firmy Lang Yarns - Mille Colori Baby! Můžeme jej ale plést z jakékoliv samovzorující příze - např. Crazy Zauberball, Zauberball, Jawoll Magic nebo Jawoll Magic Dégradé.

Vzor je velmi jednoduchý a stále se opakuje - pracujeme se dvěma různými přízemi, které se po dvou řadách střídají:

S barvou 1 nahodíme 96 ok.
Řada 1: s barvou 1: (h5, spl2h, h4, rzn) opakujeme ještě 7 krát (8 opakování celkem)
Řada 2:  (h5, spl2h, h4, rzn) opakujeme ještě 7krát (8 opakování celkem)
Řada 3: s barvou 2: (h5, spl2h, h4, rzn) opakujeme ještě 7 krát (8 opakování celkem)
Řada 4:  (h5, spl2h, h4, rzn) opakujeme ještě 7 krát (8 opakování celkem)

Opakujeme řady 1 - 4 - dokud máme přízi. Ukončíme volně.

Použité zkratky:
h- hladce
spl2h - splést 2 oka hladce
rzn - rozplést oko za zadní nit


Když měníme barvu, necháme přízi volně viset dozadu, vezmeme druhou přízi do ruky a pleteme, to vytvoří pěkný okraj.
Happy Knitting!


Návod je určený k osobní potřebě, nikoliv ke komerčnímu využití, prosíme o respektování.

Pro vaši inspiraci:
Šála pletená z příze Crazy Zauberball Fliderduft 1 x a Mille Colori Baby 50 2x
Jehlice: 4, nahozeno 84 ok.
Délka : 200cm




20 komentářů:

  1. Je krásná. Provedení, nafocení i kombinace. Moc se mi líbí. Zas mne to navrtalo, co uplést dál.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná šála! V návodech se nevyznám (to bude asi jeden z mých problémů:), a tak se zeptám. Řady 1,2 a pak 3,4 jsou stejné (nebo ne?), proč tam tedy není vypsaná jen jedna řada a pak napsáno "opakovat"? asi v tom bude nějaká kulišárna, kterou nevidím. Jediný rozdíl mezi řadami 1,2 a 3,4 je že je pletu jinou přízí? Takže když bych měla jen jednu přízi (např barevné klubko) pletu stále dokola jen 1. řadu? (tak jednoduché to asi nebude...?;) Šála se mi líbí moc, ale ta je pro mě jako začátečníka ještě daleko...Děkuji za odpověď, snad to bude srozumitelné:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer! ano, máte pravdu, rozdíl mezi řadami 1,2 a 3,4 je v použité přízi. Jinak se v podstatě opakuje stále dokola (h5, spl2h, h4, rzn) - proč to autorka napsala takto můžeme jen hádat:-) my návod překládáme doslova...možná protože je to přehledné?? Každopádně se toho nemusíte obávat, použité zkratky lze snadno najít na youtube - rzn - anglicky knitting kfb, spl2h - anglicky knitting k2tog:-) Pokud byste ještě potřebovala něco dovysvětlit, napište:-) hezký večer:-)

      Vymazat
    2. Dobrý večer,
      děkuji moc za odpověď. Zkouším a ještě jsem se chtěla zeptat "splést dvě oka hladce". na netu jsem našla video-návody dvojí za zadní či za přední nit. Jak je to prosím u této šály?Děkuji! Lenka P.

      Vymazat
    3. Dobrý večer, zde je to za přední nit - značí to vlastně to slovo "hladce" čili jakoby hladce - přízi nabírám pravou jehlicí zleva:-)

      Vymazat
  3. Děkuji, je to pro mě trochu divočina, mění se mi počty ok a ty okraje jsou šílené, ale třeba to půjde a nebo se pak poradím na úterním semináři. šál se mi líbí, tak zatím to nevzdávám!:) přeji pohodový večer:)

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj holky, prosím, kde na blogu máte vypínání? nemůžu najít, ale vím, že tam někde je. vypíná se, že se namočí ve studené vodě, je to tak? díky!L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lenko, zde http://vlnenesestry.blogspot.cz/2015/02/technika-pleteni-iv-dokoncovani.html

      Poperu v přípravdu na vlnu v jemné vodě---u Zig Zagu není potřeba nějak extra vypínat, spíš jen aby si příze sedla...

      Vymazat
  5. Katko, díky moc. Odkaz si uložím. Včera jsem ukončila šál, ale bohužel jsem byla bez netu a nemohla jsem si moc podle psaného návodu vzpomenout na ukončování, tak jsem ukončila, ale tím nepružným stehem a navíc udělala uzlík (viz tvůj odkaz - nikdy neděláme uzlíky!)....no příště to snad bude lepší;)

    OdpovědětVymazat
  6. Neskutečně příjemné pletení. Užívám si nepředvídatelné barevné kombinace střídaných přízí Mille Colori Baby 18 a 52. Měla by to být šála pro manžela k narozeninám, ke světru curry barvy. Myslím, že snese i tu špetku růžové - ale u chlapů člověk nikdy neví... :o)

    OdpovědětVymazat
  7. Plete se bez okrajových ok ?
    Rubové řady se pletou stejně jako lícové ?
    Zkouším plést a mám strach ze zbytečných chyb. Aiva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pletete podle návodu - žádná krajová oka - rubové řady jsou řady č. 2 a 4.

      Vymazat
  8. zdravím, ztratila jsem se hned na počátku... co znamená "s barvou" ? to každou druhou řadu pletu dvěmi přízemi? a zpátky jen jednou? a jak pak navážu další řadu s barvou, když mi příze zůstane na druhé straně práce? nebo se plete několika různými klubky ? děkuji za radu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,šála se plete tak, že se střídaj ídvě klubk,a tak vzniká krásný barevný efekt. Střídáte tedy dvě klubka (barva 1 a 2), vždy dvě řady s barvou 1 a dvě řady s barvou 2. Snad to již nyní bude jasné:-)

      Vymazat
    2. jak prosté :))) ...moc děkuji

      Vymazat
  9. Dobrý den, vybrala jsem si barvu, pochopila jsem, snad :-D, návod, ale ještě se chci upřesnit, jaká je spotřeba na šálu. pochopila jsem správně 200gr ? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  10. Před chvílí jsem dopletla a tak s dovolením odpovím, ano stačí. Děkuji za návod a protože byl fajn chci zkusit po dvaceti letech pletení na kruhových jehlicích a omezit sešívání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak budu plést na kruhové jehlici? Bude to stejné??

      Vymazat