pondělí 23. května 2016

Letní KAL - Echo Flower Shawl!




Letní měsíce jsou dlouhé a letní počasí přímo volá po letním krajkovém šátku. A proto pro Vás máme letní výzvu - pojďte si s námi uplést Echo Flower Shawl!

Echo Flower Shawl od designérky  Jenny Johnson Johnen patří mezi nejoblíbenější krajkové šátky na Ravelry - po světě jich chodí víc jak 3.5 tisíc. Šátek inspirovaný tradiční estonskou krajkou patří k složitejším návodům a určitě je výzvou pro každou pletařku:-) A právě proto je zábavné plést ho společně:-). Můžeme se navzájem podpořit a poradit, Vlněné sestry budou podporu poskytovat i videonávody. 

Výběr příze je v tomto případě opravdu široký - je možné použít jak krajkovou variantu - lace, tak určitě jakoukoliv přízi síly fingering, anebo i silnější příze - např. Silky Merino. Velikost šátku lze také velmi dobře upravit, od menšího šátku z jednoho 400metrového klubíčka po velký pléd...

Český překlad návodu ZDE

Na videu se můžete podívat, jak se šátek nahazuje a jak se plete zkratka "2 do 9"....


Na tomto videu se můžete podívat, jak se pletou tzv. nopky v okrajové části šátku.




Vlněné sestry šátek budou plést ze Silky Merina - Raspberry....


...druhá si vybrala Lace Geranio.


Přidáte se k nám?

Je tu i první hotový šátek! Ze Silky Merino Jupiter:-)

Z jednoho klubka Malabrigo Silkpaca

Návod je přeložený s laskavým souhlasem autorky.

16 komentářů:

  1. Je krásný, mám ho ve svých oblíbených, ale to bude asi nadlouho. A teď už není tolik času jako v zimě, ještě jsem nedokončila ani Reynu. Ale asi do toho půjdu, když jste mi naservírovaly český návod s technickou podporou až pod nos. Gabriela

    OdpovědětVymazat
  2. Včera jsem dopletla, dnes večer vypnu, pokud vše půjde dobře, tak zítra nafotím a dám na Raverly. Padly všechny 3 klubka Silky Merina. Mám z něj velkou radost :-)
    Katka.

    OdpovědětVymazat
  3. JVyzkouším, a to z příze tloušťky fingering. Potřebuji lehké letní šátečky...
    Reynu take zkusím, v klídku a nesoutěžně... Přednost mají šátky, co pletu pro paní učitelky.
    Na jakých jehlicích pletete z příze lace, prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se chystám nahodit pro paní učitelku:-) Katka plete na 3,5kách:-)

      Vymazat
  4. Ahoj, Vy mi dáváte. Ještě jsem nezačala ten předchozí a už tu je další. Nestíhám, ráda bych pleta šátky, ale zjistila jsem, že nemám vůbec žádný lehčí svetr na léto, tak má přednost, ale až dopletu, vrhnu se na tento. Je úžasný. Mám doma růžové klubíčko Lace od Dropsu - původně bylo pro to moji cácorku, ale ta z této barvičky zatím svetřík nechce, tak si ho vezme maminka a až bude chtít, tak koupím nové.
    Krásné letní pletení Tereza

    OdpovědětVymazat
  5. wau, ten je úžasný, jen váhám,jestli se do něj pustit a případně z čeho... jo a právě mne napadá, že jsem doteď nestihla vyfotit reynu

    OdpovědětVymazat
  6. Až budu velká, taky si upletu takovej šátek :-) A nevytáhnu ho, protože nevytaženej vzor se mi tomto případě líbí ještě víc než krajka.

    OdpovědětVymazat
  7. No, jste vážně pokušitelky :-)) Mám toho taky dost, co dělat a nevím jestli by ho chtěla dcera, pro tu bych jeden šátek potřebovala k narozeninám :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Šátek jsem šťastně a vesele dopletla, návod funguje bez problémů, ale mám prosbu. Není mi úplně jasný způsob ukončení. Nevíte, jestli bych někde našla video návod, nebo jaké jiné zakončení by bylo vhodné?
    Děkuji a přeji krásné dny.
    Milada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme za zpětnou vazbu na návod, že funguje. Ukončení je popsané v návodu: obrace dvě,* zpět na levou jehlici, splést 2 oka obrace, obr 1,* opakujeme mezi ** až do konce. Ale můžete použít i jinou metodu, na našem youtube kanálu najdete natočené např. pružné ukončení, to používáme také u šátků, je to velmi podobné.

      Vymazat
  9. Super šátek, začala jsem včera, jde to celkem pěkně od ruky. Pletu z Laceballu 100 Light in the tunnel a vypadá to nádherně! Návod se mi zdá docela jednoduchý, i díky videu o tom, co je 2 do 9, i když by mi připadala jednodušší zkratka 9 do 2. :-) Těším se na Vaše šátky a fotky.

    OdpovědětVymazat
  10. Mám na vás otázku. Už jsem u nopků, dosud dobrý, všechno jde v pořádku, ale nopky jsou zlo. Dívala jsem se na vaše video (nejmíň třikrát), vytahuji jednotlivá nahození dostatečně, urovnávám do stejné velikosti, splétám je obrace, jak nejlépe umím a přesto mi vzniká takové placaté cosi místo krásných kulatých nopečků. Víte prosím vás, čím to je? Mám víckrát nahazovat? Pletu na 4 z Laceballu 100 a asi i dost volně, nahazuju 7x.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,domnívám se, že z příze tlouštky Lace je potřeba plést nad 9 oky - já pletu z Malabrigo Lace a pletu je z 9 nití a jsou pěkné...splétám je pomocí ponožkové jehlice vel. 2, tou to jde, i když těžko:-), má ostrou špičku. Snad to pomůže a nebudete muset hodně párat. Jiné řešení mě nenapadá.

      Vymazat