pondělí 5. září 2016

Podzimní KAL 2016!



Zveme Vás všechny k podzimnímu  Knit Along 2016 - společnému pletení!


V minulých ročnících jsme se věnovaly pletení šátků a jak vidíte na fotce - šátků trojcípých:-)


A tak jsme pro letošní podzim vybraly šátek, který nemá cípy:-) 
Půlkruhový šátek kombinující pruhy a krajku - Meadow Grass z dílny designérky Heidi Alander:-)

 

S laskavým svolením autorky jsme návod přeložily - český překlad zde.


Návod je napsaný pro cca 450 m příze - 300 m hlavní barvy a 140 m barvy kontrastní.
Velikost šátku lze ale snadno ovlinit opakováním ať už v základní pruhované části, nebo opakováním rozkresu krajky.

Na základní variantu se nabízí  příze Jawoll  (2 klubíčka) nebo Admiral (1 klubíčko) a jako kontrastní příze Mille Colori Baby.
Je možné také využít příze Jawoll Magic, Jawoll Magic Dégradé, Mille Colori Socks&Lace, Crazy Zauberball, Zauberball a další. Krásná varianta by byla i z Malabriga Sock.

Vlněné sestry vybraly tyto varianty:

Admiral a Mille Colori Baby 52


 Jawoll  05 a Mille Colori Socks&Lace Luxe 78


Natočily jsme pro vás video o začátku pletení - nahození pomocí garter tab, střídání barev, pletení oka obrace za zadní nit.





A tak jako při minulém velkém KALu, i tentokrát pro Vás máme připravenou malé slosování na závěr:-)
Fotografie hotových šátků z našich přízí nám můžete posílat na email: info@vlnenesestry.cz do 30.11.2016.
Z fotografií vylosujeme pletařku, která obdrží 15 % slevu na nákup v našem eshopu:-) 

 Společně se vyfotíme na vánočním večírku v kavárně Park Lane 10.12.2016.

Užijme si pruhovaný podzim!

Návod je určený k osobní potřebě, nikoliv ke komerčnímu využití, prosíme o respektování.

50 komentářů:

  1. Milé sestry, to jste mě zase dostaly, nedávno jsem si Meadow Grass přidala do knihovny na ravelry - líbí se mi, že není trojcípý a přitom ty pruhy.... Už jednou jsem se pustila do Dream Stripes, ale zase jsem to vypárala, protože kombinace těch pruhů s geometrií trojúhelníku se mi nelíbila. Takže do toho s vámi určitě půjdu:) Z Olomouce zdraví
    Adéla

    OdpovědětVymazat
  2. Holky šátek jste vybraly krásný. Vytisknout, vybrat barvičky a hurá nahodit a už abych ho měla upletený. Do chladnějšího podzimního rána jako když najde a co teprve v zimně. Budu muset prohrábnout syslírnu abych konečně mohla začít nakupovat nové vlny. Jo syslení to je děsná věc.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  3. Tak hor sa do práce :-) Idem vyberať farby a vlnu ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)) příjemné pletení!

      Vymazat
    2. Jej ďakujem za promtné vybavenie objednávky, ako náhle príde hlavná farba pletiem :-) G.

      Vymazat
    3. Děkujeme za rychlou platbu, užijte si to!!:-)

      Vymazat
    4. Je to doma! Admiral sa mi veľmi páči, určite budú ponožky :-) pôvodne mal byť na kombinaciu s Degrade ale, ale ... Skončila som inde ako som plánovala :-)

      Vymazat
    5. Admiral máme také hodně rády, určitě krásná příze za příznivou cenu:-)

      Vymazat
  4. Lze ho plést i z 6-fach příze (Jawoll Magic)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě lze, jen bychom doporučily zkombinovat s přízí stejné tloušťky, od nás např. Admiral Starke 6:-)

      Vymazat
    2. Jawoll Magic 6-fach (barva 15)mám nasyslenou ještě od vás :-) K ní mám jednobarevnou tlumeně vínovou Aktiv 6-fach(barva 6535)

      Vymazat
    3. Nakonec jsm nahodila z 4vláknovky, ale natolik mě pletení tohohle šátku pohltilo, že nejspíš nebude svého druhu pro mě poslední :-)

      Vymazat
  5. Už je to tady :o) Hezky jste nahodily!

    OdpovědětVymazat
  6. Chtěla jsem plést daybreak, ale společné pletení je úžasná věc. Daybreak odložen. Jdu do toho s Vámi, i když ten dírkovaný okraj mi dá asi zabrat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, Pavli, to máme radost:-) Společné pletení je úžasné, baví nás moc:-)

      Vymazat
  7. A já se taky přidám... Už jen ten začátek (vybrat z čeho), to bude velice příjemně strávený čas... Hanka Br. (nicandra71)

    OdpovědětVymazat
  8. Taky se přidám! Dream Stripes jsem už pletla pětkrát, pokaždé v jiné barevné kombinaci, půlkruhová varianta bude příjemná změna. Jen vybrat ty správné barvy. Těším se na samotné pletení a samozřejmě na výsledek. A vsadím se, že každá z nás uplete jiný, že se nevyskytne stejná kombinace :-).
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě na společném pletení skvělé, že vznikne tolik krásných variant, to nás moc baví:-)

      Vymazat
  9. Já se taky hlásím :-)
    Veronika

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsem se chystala na Dreams Stripes ;)),tak odloženo na příště, radši budu plést s Vámi :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme rády, na Dream Stripes určitě také dojde:-)

      Vymazat
  11. Když bych chtěla plést z Malabriga Sock Indiecita nebo Persia jako hlavní vlnu bych asi měla volit stejný materiál že? Tyhle dvě mám totiž doma a s čím když tak kombinovat. Jsem v tomhle amatér. :) Děkuju Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malabrigo doporučujeme kombinovat s Malabrigem nebo nějakým jemným merinem. Od nás nějaký Sock nebo Mechitu v kontrastní barvě, aby pruhy pěkně vynikly, nebo jemné, např - Persia by byla krásně jemná s Arco Iris.

      Vymazat
    2. Nejlépe určitě Malabrigo Sock, jiná varianta příze by mohla být na šátku "viditelná":-) Ale záleží na Vás, určitě to není nezbytné:-)

      Vymazat
    3. ještě tu mám jeden sock 862 Piedras ten by mohl být hezký s tou Indiecita ale bojím se toho jak je to barevný aby to už nebylo moc :) Já jsem spíš na ty tlumenější barby Arco Iris není špatná mate poslední.... Hmm taky by ta rodišovská mohla být větší ;) :D

      Vymazat
  12. Milé sestřičky, volám jupí, šátek je krásný, už jich mám doma díky vám několik já i mých kamarádek, Ráda se přidám, co mi děti dovolí. Snad to není pletení na čas..:-)
    Díky.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme moc rády, že se přidáte a že se Vám šátek líbí:-) Určitě nesoutěžíme o co nejrychlejším upletení:-))

      Vymazat
  13. Krása, už nedočkavě čekám na přízi, co jsem si na šátky objednala, pro jistotu ve dvou barevných variantách:) Můj oblíbený jawol magic dégradé:)
    Renáta S.

    OdpovědětVymazat
  14. Už na tom pracuji, jenom ještě nevím, jestli nevyměním barvy. Nebo pak upletu ještě jeden... Rána už jsou chladná, šátků není nikdy dost.
    Gabriela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, šátků není nikdy dost:-) Těšíme se na fotky:-)

      Vymazat
  15. Tak, a jsem lapena :-) Tak dlouho jsem při každé výzvě přemýšlela, jestli jo, nebo ne, ale tomuto se nedá odolat...Jdu na to! Juch!
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme radost, že se přidáte:-) těšíme se na Vaši variantu:-)

      Vymazat
  16. Omlouvam se za asi hloupy dotaz, ale nemohu se hnout s krajkou 😨 Podle nakresu jsem se proste nezirientovala 😱 V popisu je popsano prvnich nekolik ok jako zadne oko. Ja ake nevim co to znamena jako prendat oki na jehlici a zacit az pak nahozenim... poradi mi nekdo?? Predem dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, to určitě není hloupý dotaz:-)Rozepíšu podrobně 1.řadu krajky: h3, sz, nah, h1, pak pletete dle růžového rámečku v rozkresu, nah, sz, h3. Pomohlo vám to?

      Vymazat
    2. Mic dekuji, pomohlo minto konecne pochopit jak dal. Diky 😉

      Vymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  18. Dobrý den. Začínám poprvé s krajkou a rozkresem. Nemůžu nikde najít, co to znamená "žádné oko". Poradíte prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, ano, to oko fyzicky neexistuje, je tam jen pro grafické doplnění - tedy ignorujte:-)

      Vymazat